A Vendégfogadás modul célja

iDevice ikon Célok

Az oktatás lehetőséget nyújt a szakmai elméleti és gyakorlati ismeretek elsajátítására, a készségek, képességek fejlesztésére, a gyakorlati életre való felkészülésre, a pályaválasztási döntés, illetve a szakirányú felsőfokú továbbtanulás előkészítésére és az érettségi utáni szakképzés megalapozására.

A vendéglátás modul oktatásának célja, hogy bővítse, rendszerezze és mélyítse el a közismereti tantárgyak keretében tanultakat, fejlessze, alapozza meg a szakmai műveltséget, készítsen fel a vendégfogadó-programszervező gyakorlatokra.

A vendéglátás és az idegenforgalom sokszínű, tartalmas, aktív hallgatói magatartást és tanulási élményeket is kiváltó bemutatásával hívja fel a hallgatók figyelmét a szakmák sajátosságaira, keltse fel az érdeklődésüket irántuk, mutassa be a pályák szépségeit, nehézségeit, hasznosságát, fejlődésének irányát, a szakterületen dolgozók tevékenységét, távlatait. Segítse a hallgatókat leendő szakmai szerepük kiválasztásában, megfogalmazásában, egyéni életpályájuk reális megtervezésében.

Teremtsen alkalmakat, feladathelyzeteket a hallgatóknak képességeik, szakmai tehetségük kibontakoztatására, keltse fel az érdeklődést a szakmai tevékenységek mélyebb elméleti alapjai iránt.

Biztosítson lehetőséget a szállásadás munkaköreiben szükséges megfelelő magatartás kialakulásához, a tanulási és szakmai motiváció fejlesztéséhez, megerősítéséhez.

Neveljen a szakmai tevékenységekkel kapcsolatban tudatos, felelősségteljes magatartásra, alakítsa ki a hallgatókban a pontos és minőségi munkavégzés igényét, a környezet iránti felelősségérzetet.

A tananyag meghatározza az idegenforgalom, a turizmus, a vendéglátás fogalmait, bemutatja tevékenységét, területeit és jellemzőit, szerepét, kapcsolódásait a társadalmi élettel, a különböző gazdasági ágakkal, ismerteti a szállodák tevékenységét, munkafolyamatait, kapcsolódásuk rendszerét, a szállodai üzem- és munkaszervezést, a marketing feladatait, eszközeit, szerepét és helyét a gazdálkodó szervezet működésében, ismereteket nyújt a piac lényegéről, szereplőiről, főbb motivációiról, a marketing etikai és jogi kérdéseiről.