A Vendégfogadás modul követelményei, a modul során elsajátított kompetenciák, ismeretek és készségek
Fejlődjenek a
hallgatók szakmai ismeretek tanulásához szükséges képességei, az
ismeretelemző-értékelő, szintetizáló, fogalomalkotó, általánosító gondolkodás,
az önálló tapasztalatszerzés és ismeretalkalmazás képessége, a gondolkodás, a
problémamegoldó képesség.
A szóbeli és írásos
kommunikációban használják helyesen a nyelvet, értsék a tevékenységükkel
kapcsolatos alapfogalmakat, folyamatosan bővítsék szókincsüket, használják a
helyzetnek és a célnak megfelelően a kommunikáció egyéb eszközeit is.
Folyamatosan tökéletesedjék
a munkatársakkal való együttműködésük, empatikus képességük, a kreativitásuk,
felelősségérzetük, kötelességtudatuk, ismerjék el mások teljesítményét,
munkájának eredményeit, alakuljon ki a vendég tisztelete, megbecsülése.
A tanulók váljanak képessé a
különböző ismeretforrások használatára, az információk helyes értelmezésére, az
ismeretek alkalmazására.
A tevékenység során szokják
meg az önálló tanulást, az önművelést, az önálló és produktív feladatmegoldást,
érezzék meg a tanulási eredmények, sikerek értékét, örömét.
Alakuljon ki, fejlődjön a
szépérzékük, erősödjön meg a saját munkájukkal kapcsolatos igényességük,
tanulásuk legyen átgondolt, célszerű és eredményes, írásos munkáikban
törekedjenek az igényes külalakra, mindennapi viselkedésük, megjelenésük is
tükrözze választott hivatásukat.
A tevékenység végzése során
erősödjék bennük a tanulási és szakmai motiváció, váljon tudatos döntéssé a
szakmaválasztás, erősödjön a szakmához, a választott munkához, életpályához
való kötődés. Ismerjék meg, fogadják el és tudatosan alkalmazzák a szakmai
tevékenységek végzéséhez szükséges magatartási szabályokat, magatartásformákat.
A hallgatók lássák meg a
munka, a szakmai tevékenységek mögött az embert és a természetet, tiszteljék
annak értékeit, ismerjék fel és utasítsák el a környezetszennyező, természet-
és egészségkárosító tevékenységeket, az ilyen magatartást.
Mindennapi életükben,
gyakorlati tevékenységeik és leendő munkájuk során alkalmazzák az elméletben
tanult ismereteiket, hasznosítsák megszerzett készségeiket, képességeiket.

Csomagprogramot ajánl és értékesít
Szálláshelyet ajánl és értékesít
Más utazásszervezők útjait ajánlja és értékesíti
Garantált programokat ajánl és értékesít
Előleget, részvételi díjat bevételez
Úti okmányokat (részvételi jegy, voucher) állít ki
Frissíti a honlapot az aktuális ajánlatokkal
Havi elszámolást készít a kiskereskedelmi és
bizományosi termékek értékesítéséről
Utasbiztosítást értékesít
Menetjegyet értékesít
Útikönyvet, térképet, videofilmet értékesít
Belépőjegyeket értékesít
Programot ajánl és értékesít
Autókölcsönzést végez
Saját autóbusz bérbeadását végzi
Kölcsönzési tevékenységet folytat (kerékpár, motor,
stb.)
Törzsutasokat szervez, törzsutas programokat kezel

Szakmai kompetenciák:
szakmai
ismeretek:
A
turisztikai vállalkozások szervezeti felépítése, személyi és tárgyi feltételei
Az
üzleti stratégia kialakításának szempontjai, eszközei; az üzleti célok
meghatározása (versenytárs-elemzés, vevőkörelemzés, termékfejlesztés, árképzés,
kapcsolattartás)
Árpolitika,
árképzés, utazási irodai marketing
Program
összeállítás, kalkulációkészítés, forgatókönyv, utazási katalógus összeállítása
Üzleti-
és marketingterv, valamint szakmai pályázatok készítésének szempontjai
Nyereségérdekeltség
A turisztikai
vállalkozás munkafolyamataihoz kapcsolódó szervezési-vezetési technikák
Szakmai
továbbképzések, tréningek területeinek meghatározása
Minőségbiztosítás
Munka-,
környezet-, vagyon-, tűz- és balesetvédelmi, valamint egészségügyi szabályok
Szakmai készségek:
Stratégiai
gondolkodás
Önérvényesítés,
tárgyalástechnika
Csapatépítés
Idővel és
energiákkal való gazdálkodás
Személyes kompetenciák:
Felelősségtudat
Döntőképesség
Stressztűrő
képesség
Társas kompetenciák:
Kezdeményező készség
Interperszonális
rugalmasság
Konfliktuskezelés
Módszerkompetenciák:
Rendszerező
képesség
Ellenőrző
képesség
Eredményorientáltság