Ellenőrző kérdések/feladatok

iDevice ikon 1. feladat

Rendezzen be egy, két ágyas vendégszobát a megfelelő berendezési és felszerelési tárgyakkal!

A berendezési tárgyak minőségét meghatározza a szálloda osztályba sorolása.

Egy négycsillagos szálloda berendezése, felszerelése:

iDevice ikon 2. feladat
Sorolja fel a vendégszobák típusait!
iDevice ikon 3. feladat

A hiányzó helyekre írja be azokat a számokat, amelyek mögötti meghatározás pontosan illeszkedik az adott helyre!

1. csomagmegőrzőt helyiségét

2. több funkciója is

3. szálloda halljába

4. recepció porta- pénztár

5. számítógéppark

6. a vendégszobában

7. szobakulcsokat

8. mágneskártyával

9. safe

10. kulcs nélküli safe - ek

11. mechanikus zárral

12. Front Office pult

 

 

 

 

A szálloda főbejárata és a hall az a kiemelt vendégtér, ahol fogadjuk az érkező vendéget, aki az első benyomást itt kapja.

Így rendkívül fontos a dekoratív, harmonikus tér kialakítása. A vendégek a főbejáraton keresztül a érkeznek, amelynek van, az érkező és távozó vendégek várokozását, a szállóvendégek barátainak, ismerőseinek fogadását, társalgási lehetőséget és nem utolsó sorban a közlekedést szolgálja.

A főbejárat közvetlen közelében alakítják ki a , amely a londinerek tartózkodási helye.

A szállodahallban feltűnő helyen található a , amely több funkciós, az ott folyó tevékenység hármas tagozódású: . A recepciós pultban nyernek elhelyezést a technikai berendezések, a , automataébresztő, gyorshívó és üzenetjelző.

A pult mögött kialakított, szobaszámonkénti tároló rendszerben őrzik a vendégeknek biztosított , azért mert a régebbi építésű szállodákban illetve hazánkban is a szállodák jelentős többségében a vendégszobák ajtói működnek.

Ma már az új szállodákban lyuk- vagy működő ajtózár-rendszert építenek ki, így mágneskártyát használ a vendég.

Hazánkban elterjedt gyakorlat volt, hogy a pénztár mögött alakították ki - rekeszeket az értékek megőrzésére.

Ma már áttértek a kóddal, vagy hitelkártyával működtethető, úgynevezett alkalmazására, ami is elhelyezhető.

  

iDevice ikon 4. feladat

Határozza meg röviden a következő szállodai alaptevékenységek fogalmát, jelentését! A hiányzó helyekre írja be azokat a számokat, amelyek mögötti meghatározás pontosan illeszkedik az adott helyre!

1. minibár

2. vendégek fogadása

3. drinkbárt

4. szobájukban fogyaszthatják el a kívánt ételt és italt

5. szobaszerviz

6. étkezés és szórakozás lehetőségének megteremtése

  • elszállásolás: a , a vendégek elhelyezése szállodai szobákban, pihenés, kikapcsolódás, szórakozás, tisztálkodási lehetőség biztosítása. A pihenés mellett a szállodai szobában a vendégek dolgozhatnak, ehhez internetet használhatnak, újságot olvasnak, sőt ételt és italt is fogyaszthatnak.
  • ellátás vendéglátás: a vendég alapvető igénye szállodán belül az . A szállodában éttermek, és egyéb vendéglátó üzletek, söröző, borozó, kávézó, éjszakai bár, működik, a nap különböző szakában kínálnak étel- és italválasztékot.
  • egyéb szolgáltatás: a szálloda egyéb szolgáltatásokat is biztosít a vendégek részére. Ilyen pl. a , amely azt jelenti, hogy a vendégek a . Az ételrendelést a vendégszobákban elhelyezett menükártya segíti, de lehet pl. telefonon az étteremből is. A a szobában elhelyezett hűtőszekrény, amely egy kényelmi szolgáltatás. Tartalmaz alkoholmentes és alkoholos italokat, valamint édes és sós apró harapnivalókat. A szállodai hallban alakítanak ki pihenésre, várakozásra, vagy találkozásra alkalmas vendéglátó üzletet, eszpresszót vagy nappali .