Segítséget nyújt a szoba elfoglalásában, a csomagok felhordásában
Egyéni, vagy
csoportos vendégek érkezésekor, az előzetes szobafoglaltság alapján a szálloda
elkészíti a szobabeosztást. Szükség esetén módosításra még a kulcsok átadása
előtt van lehetőségünk, de egyeztetni mindenképpen szükséges.
A szobafőnökség minden reggel tájékoztatja az emeleteket az elfoglalt szobákról, jelzi a várható elutazásokat, érkezéseket, cseréket, az adott napon várható foglaltságot. Folyamatos a kapcsolattartás a műszaki, karbantartó részleggel, hogy a hibaelhárítás, javítás a lehető legrövidebb időn belül megtörténjen, az ideiglenesen ki nem adható szobákról jegyzéket kell készíteni. A műszaki javítást a kevésbé forgalmas időszakban végezzük el, hiszen ez általában zajjal jár. A kellemetlenségekért a vendégektől elnézést kérünk. Nagyobb felújításokkor a szállodát teljes egészében, vagy részleges lezárják. Ez persze bevétel kieséssel jár. Ezért a gazdasági elemzés, mérlegelés nélkülözhetetlen.
A szobák
átadása előtt az emeleti gondnoknő ellenőrzi a takarítást, textíliák cseréjét,
a bekészítést. Törésekről, károkról jelentést készít. Tapintatosan ellenőrzi,
hogy a vendégek betartják-e a házirendet.
A szobalány szükség
szerint cseréli a textíliákat, reklámanyagokat, gondoskodik a fürdőszoba
feltöltéséről.
Néhány
általános szempont a szobák elosztásakor:
- idegeneket, csak mindkét fél kölcsönös elfogadása
esetén tehetünk egy szobába
- kisgyermekes családoknál gondoljunk a pótágy,
gyerekágy elhelyezésére
- üdülő vendégeket a szálláda csendesebb helyén
helyezzük el
- üzletembereknek ajánlott szobák más technikai
felszereltséget igényelnek
- konferenciára érkezőknél dokumentáció bekészítése
- VIP vendégek biztonságtechnika védelme (tolmács,
rendész, személyi őr elhelyezése)
- rokkantak, idős beteg emberek szobái tágasabbak
legyenek, különböző gyógyászati segédeszközöket készítsünk be
- nászutas pároknak ajándékot készítsünk be
- sportolók szobái közel essenek a
sportlétesítményekhez, a sporteszközök biztonságos elhelyezéséről gondoskodni
kell stb.
A szobák
kiosztásáról a szálloda egyéb részlegeit is tájékoztatni kell. (gondnoknő,
szobaszerviz, étterem, gyógyászati részlegek stb.)
A vendég
kérheti más szobába történő áthelyezését is. Lehet, hogy a felszereltség nem
megfelelő, az utcai zajok zavarják, fűtés, világítás meghibásodás,
melegvízellátás problémája, beázás stb. Amennyiben a szálloda hibája miatt
történik az áthelyezés, ugyanolyan szolgáltatást nyújtó szobát kell adni. Az
okozott kellemetlenségek miatt apróbb ajándékokkal, kedveskedéssel feledtessük
el a vendégekkel az okozott kellemetlenségeket.
Bármilyen
okból is válik szükségessé az áthelyezés, mindezt a vendég előzetes tudtával
tehetjük meg.
A csomagok
felhordásában általában londinerek segítenek. Munkájukat csendben, precízen
végezzék. A vendég csomagja szállítás közben nem sérülhet meg. A csomagok
mozgatásához speciális kézikocsit használhatnak. A londinerek szervezéstől
függően részt vehetnek takarítási munkálatokban, bútorszállításban stb.