Segít a csomagok kihordásában

Miután a vendég kijelentkezett és rendezte a számláját – bár egyes esetekben utólagos fizetés is lehetséges, például átutalás vagy hitelkártya révén –, elhagyja a szálláshelyet. Távozása során a vendég segítséget igényelhet a csomagjai kihordásában, melyben kisebb szálláshelyek esetén maga a vendégfogadó segít. Ugyanakkor magasabb színvonalú szállodák esetében, ebben a tevékenységben az előcsarnokban tartózkodó londiner áll a vendégek rendelkezésére. A londiner már a megérkezéskor figyeli a vendégek igényeit: elveszi és csomaghordó kocsira teszi a vendégek bőröndjeit, melyeket segít eljuttatni a szobába is; általában a csoportlista alapján fölviszik a vendégszobákba a csomagokat. A szálláshely alkalmazottjaként segít a tájékozódásban, bemutathatja a szálláshely alapvető működését, és udvariasan kíséri a vendéget. Ugyanakkor segít a recepció környékének tisztán tartásában és kisebb feladatokat is elvégezhet a szállodán belül, például kézbesítheti a belső postát.

A vendég távozásakor segít a csomagokat a szobából a liftig, illetve onnan a bejáratig elvinni. Éppen ezért ismernie és kezelnie kell a csomaghordó kocsit és a liftet, mint munkaeszközöket. Elengedhetetlen a kifogástalan megjelenés – a londiner is a szálláshely egyenruháját viseli –; valamint, hogy a szakmai ismeretek mellett jó kommunikációs és empatikus készségekkel rendelkezzen, hogy valóban hatékonyan tudja végezni munkáját. Valójában azonban a legfontosabb – mint minden szálláshelyi dolgozó esetében –, hogy kellemes személyiségével és kulturált viselkedésével lehetővé tegye, hogy a vendég jól érezze magát a szálláshelyen történő tartózkodása alatt.

A vendég kérésére hívhat taxit, illetve akár ehhez, akár a vendég saját járművéhez – vagy adott esetben a szálláshely transzfer járművéhez – eljuttatja valamennyi bőröndöt és egyéb csomagot. Az elegáns nemzetközi szállodák eleve tartanak fenn egy saját gépjárműparkot, amely minden esetben a vendégek kényelmét és egyszerűbb megérkezését, illetve továbbutazását szolgálja. A szálláshely egy külső, erre a tevékenységre szakosodott szállító vállalattal is köthet szerződést; vagy a vendégfogadó közvetlenül megrendelheti autóbusz-társaságoktól, minibusz-társaságoktól, illetve taxi-társaságoktól.

Egy kisebb panzióban vagy szálláshelyen természetesen valamennyi ezzel kapcsolatos tevékenységet a vendégfogadó végez. Elvégzi a kijelentkeztetés teendőit – előzetesen ellenőrizheti a szobát és elkészíti a számlát –; majd segít a vendég valamennyi poggyászának elhelyezésében. Ha a vendég esetleg tartózkodása alatt vásárolt valamilyen nagyobb méretű ajándéktárgyat, és ezt külön kívánja elszállíttatni, ebben is segíteni szükséges a szállítás megrendelésével – például postai úton, vagy futárszolgálat által –, és a vendég adatainak pontos rögzítésével. Amennyiben korábban a vendég megkért bennünket például valamilyen ajándéktárgy beszerzésére, figyeljünk oda, hogy a vendég távozásáig mindenképpen megérkezzen, és legyen idő a csomagokban történő elhelyezésre is. Amennyiben a kijelentkezési idő után – általában 10-12 óra – a vendég nem távozik azonnal, hanem várakoznia szükséges a továbbutazásig, a szálláshely többnyire díjmentesen biztosítja a csomagok tárolását a csomagszobában. Ha a vendég egyéb poggyászai különleges szállítást igényelnek – például a csomagok törékeny árukat tartalmaznak – figyelni kell a biztonságos kezelésre, illetve a transzfer jármű vagy a taxi vezetőjének figyelmét is fel kell hívni erre a tényre.

Vendégfogadóként, a szálláshely helyszínétől függően érdemes tájékozódni arról, hogy milyen tárgyak kivitele tilos az adott országból – például a dohánytermékek vagy alkoholtartalmú italok mennyiségi korlátai –; hogy amennyiben szükséges, a vendégnek tájékoztatást tudjunk adni ezzel összefüggésben.