Segít a csomagok kihordásában
Miután a vendég kijelentkezett és rendezte a számláját
– bár egyes esetekben utólagos fizetés is lehetséges, például átutalás vagy
hitelkártya révén –, elhagyja a szálláshelyet. Távozása során a vendég
segítséget igényelhet a csomagjai kihordásában, melyben kisebb szálláshelyek
esetén maga a vendégfogadó segít. Ugyanakkor magasabb színvonalú szállodák
esetében, ebben a tevékenységben az előcsarnokban tartózkodó londiner áll a vendégek rendelkezésére.
A londiner már a megérkezéskor figyeli a vendégek igényeit: elveszi és
csomaghordó kocsira teszi a vendégek bőröndjeit, melyeket segít eljuttatni a
szobába is; általában a csoportlista alapján fölviszik a vendégszobákba a
csomagokat. A szálláshely alkalmazottjaként segít a tájékozódásban,
bemutathatja a szálláshely alapvető működését, és udvariasan kíséri a vendéget.
Ugyanakkor segít a recepció környékének tisztán tartásában és kisebb
feladatokat is elvégezhet a szállodán belül, például kézbesítheti a belső
postát.
A vendég távozásakor segít a csomagokat a szobából a liftig,
illetve onnan a bejáratig elvinni. Éppen ezért ismernie és kezelnie kell a
csomaghordó kocsit és a liftet, mint munkaeszközöket. Elengedhetetlen a
kifogástalan megjelenés – a londiner is a szálláshely egyenruháját viseli –;
valamint, hogy a szakmai ismeretek mellett jó kommunikációs és empatikus
készségekkel rendelkezzen, hogy valóban hatékonyan tudja végezni munkáját.
Valójában azonban a legfontosabb – mint minden szálláshelyi dolgozó esetében –,
hogy kellemes személyiségével és kulturált viselkedésével lehetővé tegye, hogy
a vendég jól érezze magát a szálláshelyen történő tartózkodása alatt.
A vendég kérésére hívhat taxit, illetve akár ehhez,
akár a vendég saját járművéhez – vagy adott esetben a szálláshely transzfer
járművéhez – eljuttatja valamennyi bőröndöt és egyéb csomagot. Az elegáns
nemzetközi szállodák eleve tartanak fenn egy saját gépjárműparkot, amely minden
esetben a vendégek kényelmét és egyszerűbb megérkezését, illetve továbbutazását
szolgálja. A szálláshely egy külső, erre a tevékenységre szakosodott szállító
vállalattal is köthet szerződést; vagy a vendégfogadó közvetlenül megrendelheti
autóbusz-társaságoktól, minibusz-társaságoktól, illetve taxi-társaságoktól.
Egy kisebb panzióban vagy szálláshelyen természetesen
valamennyi ezzel kapcsolatos tevékenységet a vendégfogadó végez. Elvégzi a
kijelentkeztetés teendőit – előzetesen ellenőrizheti a szobát és elkészíti a
számlát –; majd segít a vendég valamennyi poggyászának elhelyezésében. Ha a
vendég esetleg tartózkodása alatt vásárolt valamilyen nagyobb méretű
ajándéktárgyat, és ezt külön kívánja elszállíttatni, ebben is segíteni
szükséges a szállítás megrendelésével – például postai úton, vagy
futárszolgálat által –, és a vendég adatainak pontos rögzítésével. Amennyiben
korábban a vendég megkért bennünket például valamilyen ajándéktárgy
beszerzésére, figyeljünk oda, hogy a vendég távozásáig mindenképpen
megérkezzen, és legyen idő a csomagokban történő elhelyezésre is. Amennyiben a
kijelentkezési idő után – általában 10-12 óra – a vendég nem távozik azonnal,
hanem várakoznia szükséges a továbbutazásig, a szálláshely többnyire
díjmentesen biztosítja a csomagok tárolását a csomagszobában. Ha a vendég egyéb
poggyászai különleges szállítást igényelnek – például a csomagok törékeny
árukat tartalmaznak – figyelni kell a biztonságos kezelésre, illetve a
transzfer jármű vagy a taxi vezetőjének figyelmét is fel kell hívni erre a
tényre.
Vendégfogadóként, a szálláshely helyszínétől függően érdemes tájékozódni arról, hogy milyen tárgyak kivitele tilos az adott országból – például a dohánytermékek vagy alkoholtartalmú italok mennyiségi korlátai –; hogy amennyiben szükséges, a vendégnek tájékoztatást tudjunk adni ezzel összefüggésben.