A szálláshely működésével kapcsolatos hivatalos ügyeket intéz
Az egyik ilyen terület (napi szinten) a postai küldeményekhez kapcsolódik: leveleket, csomagokat, értesítéseket, pénzt stb. kezel (vesz át, ad fel stb.). Ehhez meghatalmazás szükséges (üzletvezető, vendég részéről), mivel többnyire fontos és értéket képviselő dolgokról van szó.
Másik terület a hatóságokkal való kapcsolat, ügyintézés: ellenőrzések alkalmával, ha nincs bent vezető, baleseteknél, tűzesetkor stb. intézkedik.
Megbízás alapján eljárhat különféle hivatalos ügyekben (egyeztethet pl. a helyi önkormányzatnál az idegenforgalmi adóbevallás ügyében, KSH adatszolgáltatás, bevallás tárgykörében, egészségügyi szakhatóságoknál ...).
Minden ilyen téma ide sorolható, kicsit üzlet és helyfüggő, mert pl. egy természetvédelmi környezetben működő panziónak.