A vendég elutazása utáni teendőket végez
Ha a vendég elutazott a szálláshelyről, néhány adminisztrációs feladat még hátra van, amelyet a recepciós elvégez. Először is a szobaasszonyi jelentés alapján tájékozódik, nem felejtett e a vendég a szobában valamit, illetve nem történt e káresemény, vagy be nem diktált minibár fogyasztás. Ellenőrzi, hogy ha a vendég szobájába bekészítettek valamilyen eszközt, bútort vagy bármi egyebet, az ne maradjon ott a vendég távozását követően.
Esetleg előfordulhat, hogy a vendég "late check out" kéréssel fordul a szálláshelyhez, ami egy a megszokotthoz képest későbbi kijelentkezést jelent: pl. normál esetben a szoba 12 óráig áll a vendégek rendelkezésére, de a vendég kéri, hogy a szobát csak 14 órakor adhassa át. Bár a számláját kifizeti, de még bizonyos ideig (ameddig a szálláshely számára engedélyezi) használhatja a szobát. Ilyenkor értesíti a House keeping részleget, illetve szükség esetén az érintett szolgáltató részlegeket pl. garázs, wellness stb. A late check out tényét minden alkalommal adminisztrálni szükséges.
A vendég távoztával a lakónyilvántartó könyvben /elektronikus felületen rögzítjük a távozás dátumát, azaz kivezetjük a nyilvántartásból.
Amennyiben a számla, vagy számlák kiegyenlítése átutalással történik, nem a vendég által, kkor a számlát a hozzá tartozó dokumentumokkal (megrendelő, voucher, és egyebek) átadja a journal, vagy pénzügy munkatársainak.
A megrendeléssel kapcsolatos dokumentumokat akár papír, akár elektronikus formátumban a lejárt dossziéba, file-ba helyezzük.
Ellenőrizzük, nem maradt e valamilyen üzenet vagy egyéb információ, amely nem került átadásra. Ha pl. a minibár fogyasztás egy tétele nem lett kiegyenlítve, megpróbáljuk elérni a vendéget és tudomására hozni az aktuális információt.
Számos egyéb teendő felmerülhet, melyek többnyire üzlet függők, azaz speciális vonatkozásai is lehetnek. Egy kis panzióban akár a portás/recepciós kezelheti a parkoló kapunyitását, vagy bármilyen egyéb dolgot.